Hoppas på skrivkoma

“Får jag en kram?”
Melker lutade sitt lilla huvud mot min axel.
“Och en puss?”
Han tog ut nappen och täckte min mun med sin, en ömhetsbetygelse som gränsade till konstgjord andning.
“Ha det så bra och hälsa alla”, sa jag till Staffan och vinkade hela vägen ner för trappen mellan säkerhetskontrollen och ankomsthallen i terminal 4.
Med gråten i halsen gick jag mot bilen. Försökte minnas varför jag hade längtat så efter killarnas norrlandsresa.
Just det, för den ostörda skrivtidens skull.

Nu, några timmar senare, har jag preppat hemma. Städat, handlat, strukit kläder för nästa jobbvecka och pyntat med snittblommor. Bara att sätta sig och se till att sitta kvar.

Skrivkoma, here I come.

20130816-153508.jpg

Största utmaningen blir att hålla fingrarna från traven med kurslitteratur som anlände i dag.

/ Johanna

2 thoughts on “Hoppas på skrivkoma

  1. Åh vilken ljuvlig bokhög. Har i och för sig läst de flesta, men åh, ändå blir jag grön av avund över en sån hög. Fånigt, men jo, finns inte nåt bättre än en häftig läslista.

  2. Blir också grymt avis!! Måste också beställa dom där nu, vill också ha en sån trave (och så slipper jag låna av dig jämt och ständigt).
    / Heléne

Leave a Reply

