Höstlyx

Alltså jag vet att det är mitten på augusti, jag vet att det ska vara strålande sol hela veckan och jag vet att man borde sitta ute på någon uteservering och sippa rosé. Jag vet att sommaren inte är över än. Och jag älskar sommaren, det gör jag verkligen, det är helt enkelt den bästa årstiden utan konkurrens. Men…. jag kan ändå inte låta bli att längta liiiiiiite till soliga höstdagar med hög och, klar luft då man kan promenera med stickade tröjor och stora sjalar (älskar ju sånt). Eller regniga, blåsiga dagar då man har alla ursäkter i världen att sitta inomhus och mysa med te och sitt skrivande. Så jag kunde liksom inte låta bli att höstpreppa lite:

Världens godaste doftljus, Bohemia från Byredo, som faktiskt ger mig skrivarlust, det är verkligen något med den här doften som är rogivande:

Byredo-doft

Annan grej som råkade komma med från Byredo, nya favvo-höst-parfymen Rose Noir som jag införskaffade förra hösten. Jag grät när jag efter en månad råkade tappa flaskan på badrumsgolvet och alla dyra droppar rann ut. Så tänker att jag värmer upp med en mini-flaska av doften till att jag känner mig redo att köpa nytt och så köpte jag till ett sånt här fint litet läderfodral (så att flaskan inte går sönder):

bild

Vattenkokare har Johanna tjatat på mig om så att vi kan dricka te på anständigt vis och äntligen införskaffade jag en. Den är fin den.

Dualit

Nu är jag redo för skrivarhöst!
/ Heléne

6 thoughts on “Höstlyx

    • Alltså, jag är ju sämst på att avgöra vad parfymer och annat luktar (alltså i detalj) men den här ganska tung och kryddig. Finns på NK och på nätet (www.byredo.com).

      Hittade innehållet i doften på Byredos hemsida:
      Ingredients:
      Top: Opapanax, Rum
      Heart: Geranium, Labdanum, Rosemary
      Base: Vanilla, Sandalwood, Moss

      Rom minsann :). Brukar gilla vanilj och cederträ så det är säkert det i doften jag gillar.

  1. Vad bra med doftande skrivljus! Och det är väl det som är grejen med den här delen av världen, årstidsväxlingarna liksom, att man kan lite längta efter solig höst. Det är ju det där kallt blöta som man verkligen kunde leva utan att gå ut i.

Leave a Reply

