Två dagar senare

Helgen har gått i ett och det har inte varit mycket tid över för skrivande. I lördags var det möhippa och i söndags stod det annat på schemat och dessutom var hjärnan lite halvmosig efter lördagen (med andra ord bjöd inte söndagen på någon skrivarhjärna direkt). Så jag har varit från texten nu i två dagar. Det positiva med att vara från texten ett par dagar är att jag alltid får lite mer energi och lust. Det negativa är att startsträckan alltid är lite längre. Så nu när jag slog mig ner med dokumentet framför mig tog det ett tag innan jag kom igång. Kollade lite bloggar, twitter, vilka program det är på tv, etc., etc. Men lyckligtvis hade jag slutat i ett bra parti i texten sist, alltså en välskriven och ganska spännande del och startsträckan blev ändå inte så lång.

Energin och lusten var dessutom lite på extra plus eftersom jag har fått snälla ord från Emeli som läst första kapitlet. Tänk vad snälla ord gör för skrivlusten.

Så nu blir det lite skrivande, håller på att jobbar med en text där huvudpersonen håller på att luskar i gamla tidningsartiklar och detektivarbete är alltid spännande. Har självklart på Idol i bakgrunden (jag är bra på att multi-taska).

4 thoughts on “Två dagar senare

Leave a Reply

