NaNoWriMo

Vi börjar redan ladda för National Novel Writing Month i November genom att lägga upp planen för handlingen i vårt gemensamma manus. Tanken är att vi om två månader ska ha en klar bild över historien vi vill skapa och med hjälp av den kunna hamra ut ett råmanus på de trettio dagarna som ingår i utmaningen. Sista helgen i oktober är inbokad för en sista uppladdning. Jag har aldrig kört NaNoWriMo på riktigt och känner redan en spänd förväntan. Är det någon annan som har tagit sig genom månaden tidigare eller som planerar att köra NaNoWriMo 2013?

/Johanna

NaNoWriMo

8 thoughts on “NaNoWriMo

  1. Jag kommer kanske delta, beroende på projekten och hur det går med det jag jobbar med nu…ser fram emot det. jag tror det är avgörande att göra som ni om man ska kunna få ner de där 50 000 orden på en månad. Planering är a och o… 🙂

    • Jag har precis köpt “90 min” och tjuvläste den på tåget, trots att jag borde hålla mig till fantasyhögen. Den verkar spännande, en historia helt i min smak, så se till att jobba på med dina projekt så jag får läsa mer ;-). /Johanna

  2. Jag funderade på att delta förra året men det blev aldrig av (hade precis börjat skriva igen och inte kommit in i några egentliga skrivarrutiner), i år krockar Nanowrimo med slutfinslipningen av mitt manus inför utskick till testläsare så det blir nog inte nu heller. Får satsa på nästa år helt enkelt! 🙂

  3. Jag har aldrig deltagit tidigare, men tänkte prova i år.
    Men jag tror jag kommer göra upp en plan innan, att bara skriva utan mål är inte alls min grej.

Leave a Reply

