Gammalt och splitternytt

Har blivit en hel del bokinköp de senaste veckorna. Väntar just nu på en mega-fantasy-beställning från Adlibris och förra helgen fyndade jag även en hel del bra böcker på Myrornas och Stadsmissionen. Böcker som jag verkligen velat läsa. Som Johanna sa när jag berättade om mina fynd – att köpa böcker second hand är ett bra sätt att bygga sin bokhylla, och hon har helt rätt.

Förutom fantasyn och mina second hand-fynd så har jag på sistone också köpt Mias Martrådar och Katarinas 90 minuter. Är så spänd på att läsa deras böcker (har precis börjat på 90 minuter och gillar den verkligen). Ni hittar Mias bok här och Katarinas bok här.

Böcker

Mina andrahandsfynd:

– Zadie Smiths Om skönhet, har märkligt nog aldrig läst Zadie Smith och har velat göra det så länge och är väldigt nyfiken på hennes nyaste, NW.
– Sista delen i Hungerspeltrilogin
– Louise Boije af Gennäs Högre än alla himlar, har redan införskaffat sista delen av trilogin, Blå koral och ska nån gång ta tag i att läsa alla delar.
–  En av Johannas favvo-bäcker, Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap (lååång men härlig titel) av Mary Ann Shaffer. Tänker att den passar bra som mysläsning i höst. Med te och äppelpaj. Mys…

/ Heléne

8 thoughts on “Gammalt och splitternytt

  1. Ååååh vad kul! Jag har också en massa böcker jag vill köpa! Tyvärr läser jag i snigeltempo när jag inte har semester och räknar med att det kommer ta ett antal veckor att avsluta boken jag läser just nu (The Mortal Instruments: City of bones). Vilka fantasyböcker köpte du? *nyfiken* 🙂

    • Ja… särskilt när man bor i en liten tvåa, har inte ens en ordentlig bokhylla. Men det ska ändras när vi väl flyttar i framtiden *drömmer om inbyggda bokhyllor*
      / Heléne

Leave a Reply

