Ny vecka nya tag

Återigen har en helg passerat utan något skrivande. Börjar bli en dålig vana det här. Det är inte alls såhär jag vill ha det men ibland får man väl helt enkelt acceptera att det blir så. Vi hade stor kräftskiva på pojkvännens landställe i lördags och det tog upp hela dagen. Kräftskivan blev i alla fall väldigt lyckad och jag mådde som jag förtjänade igår. Så gårdagen gick åt till att ta igen sig och ta sig hem. Och städa upp. Den lilla tid som var kvar av dagen fick gå åt till läsning. Jag och Johanna börjar en Fantasy-kvällskurs imorn på SU och det är en hel del att läsa och förbereda inför kursen (vilket iofs bara är skoj så jag ska inte klaga).

Men precis som förra måndagen känner jag ett riktigt skrivsug och hoppas att jag hinner lite ikväll efter all läsning. Dessutom står intervju med Katarina på schemat idag, ska bli superkul att träffa henne! Och så hoppas jag på att det hinns med mycket skrivande resten av veckan.

Trevlig skrivarmåndag allihop!!

/ Heléne

5 thoughts on “Ny vecka nya tag

    • Update: Per Israelson var duktig, och verkade vara trevlig. Kommer nog bli en rolig och givande kurs :). Men vad kul, har du varit mycket på SU på litteraturvetenskapliga institutionen?

      • En hel del. Dels för att man blev bekant med folk via ett nordiskt nätverk, dels för att min handledare jobbade där då (fast numera är hon i Cambridge).

Leave a Reply

