Bokfrukost och bokmingel

I ett Obama-avspärrat Stockholm och efter att ha avundats poliser på vattenskotrar i ett morgonblått Riddarfjärden kom jag och Johanna äntligen fram till Rabén & Sjögrens barn- och ungdomsfrukost. Det bjöds på goda smörgåsar och väldigt trevligt och intressant författarprat av Ida Pyk, Bo R Holmberg, Katarina von Bredow, Cilla Jackert, Ingrid Olsson, Christina Wahldén och Petrus Dahlin och Lars Johansson.

bild (3)

Jag avslutade dagen med att mingla på Anna Borgeryds release-event tillsammans med Emeli. Anna Borgeryd bjöd på en väldigt intressant berättelse om hennes roman Tunna väggar och dess fjorton år långa resa med alla med- och motgångar som det här med skrivande innebär.

bild (2)

Hann dessutom jobba däremellan och mötena avlöste varandra så jag däckade totalt på soffan här hemma när jag väl var hemma. Men om det är något författarsamtal för med sig så är det skrivlust och har suttit ned med texten nu en stund på kvällen. Hoppas jag orkar sitta ett tag till innan vetskapen om min väntande mjuka säng vinner över datorn.

/ Heléne

Leave a Reply

