Top Ten Tuesday – 10 böcker vi vill läsa i höst

Veckans Top Ten Tuesday (hämtad från The Broke and the Bookish) är vilka böcker vi vill läsa i höst. Utan inbördes ordning,  top of mind och undantaget den litteratur vi behöver läsa till fantasykursen:

UPDATE: En bok vi måste läsa i höst (eftersom vi ännu inte läst den) är Kristian Gidlunds I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början (övriga nedan:).

9789137140469_200_lasarna-i-broken-wheel-rekommenderaruntitled2 39789163875052_200_stad-av-skuggor_kartonnage

Läsarna i Broken Wheel rekommenderar, Katarina Bivald
Stad av skuggor, Cassandra Clare
A Storm of Swords, George R. R. Martin
Den magiska gnistan, Vägen till ett kreativt liv, Kajsa Ingemarsson
Dagens katastrofer, Cilla Jackert
Wolf Hall, Hilary Mantel
Martrådar, Mia Franck
NW, Zadie Smith
Drömgångare, Samantha Shannon
Steglistan, Donna Tartt
9780241965269_200_nw_haftad9780007230204_large_wolf-hall_haftadmartradar9789174993424_200_dromgangare_e-bok9789100138882_200_steglitsan
5 thoughts on “Top Ten Tuesday – 10 böcker vi vill läsa i höst

  1. Åh vilket trevligt sällskap jag fått landa i! Det känns som att vara utställd i en bokhylla.
    Martin där i övre raden, ska jag också traggla mig igenom, bara jag hunnit läsa ungefär miljoner andra böcker först.

      • Ibland lutar jag åt att säga som en av mina kompisar. Varför ska man läsa så mycket nytt när man vill läsa om en hel del för att liksom på riktigt förstå vad man läser. Men det får bli nånslags mellanting.

Leave a Reply

