Bonjour Paris!

Bonjour_sda

Imorn bär det av till Paris för allra första gången! Har aldrig varit i Paris och är så förväntansfull. Ser framför mig tre dagar av vackra vyer, strosande på mysigt myllriga gator, mängder med rödvin och ost, mängder med cafe au lait och croissanter, mängder med shopping och ren livsnjutning. Det blir tre dagar i Paris och på fredagen bär det av till en by utanför Paris för ett tredagarsbröllop.

Har inte kommit genom manuset helt ännu men tänker att jag ska lämna datorn hemma och printa de första kapitlena som jag ändå tycker att jag har gått genom ganska bra och försöka gå genom de lite mer i detalj. Ser framför mig att jag varje morgon, innan alla andra har gått upp, kommer att sitta på ett litet café med en ångande kopp, ett kaffefläckat manus, en penna och uträtta kreativa stordåd. Vad tror ni om det?

Förutom manuset och alla outfits har jag packat ner En oväntad vänskap av Abdel Sellou, ni vet boken innan den där filmen alla pratade om för ett halvår sen. Har lyckligtvis inte sett filmen ännu så tyckte det passade perfekt att ta med den till Paris. Brukar försöka ha med mig böcker som utspelar sig på den platsen jag reser till, jag tycker det förhöjer både läsupplevelsen och upplevelsen av platsen.

en-ovantad-vanskap

Johanna håller ställningarna på bloggen under veckan och förhoppningsvis får jag till bildbevis från mina skrivarmorgnar i Paris.

Au revoir!

/ Heléne

5 thoughts on “Bonjour Paris!

  1. Wow, Paris! Där har jag heller aldrig varit. Hoppas du får det jättefint, men det är jag säker på att du får! 🙂 Glöm inte att fota massor. 🙂

  2. Fantastiskt! Paris. Ha en riktigt fin resa och ifall du inte klarar av att sitta där på café och korrigera text, se dig omkring i stället. Finns mycket att se. Jag brukar ägna mig åt att samla intryck på resor, skriva upp ord, meningar, som kan användas i de där texterna sen. Åh, jag skulle också gärna åka till Paris.

Leave a Reply

