Romance och skrivarhandböcker

Blev en liten beställning av böcker jag tyckte att jag behövde från brittiska Amazon härom veckan och de senaste två veckorna har trillat ned en och en i brevlådan. Lite mysigt, känns som att man får en present varje dag. Beställde främst begagnade böcker och priset blev mer än överkomligt. Efter Simona Ahrnstedts skrivarkurs blev jag sugen på att läsa lite redig romance och Simona rekommenderade varmt Eloisa James så det blev två böcker av henne. Därtill klickade jag hem The edge of never av J.A. Redmerski som jag läst om på flera bloggar, förstår det som att det är en slags romance/erotik/ung-vuxen-bok, inte helt säker…

Och så blev det några skrivarhandböcker jag saknade i bokhyllan, Elizabeth Georges Write Away, Bird by bird av Anne Lamott (som enligt Johanna är en av de bästa skrivarhandböckerna som finns) och slutligen Wonderbook av Jeff Vandermeer, en skrivarhandbok i fantasy. Tror till och med att jag kanske börjar på Wonderbook ikväll, tänker att den kan vara bra att få lite tips ur nu under NaNoWriMo.

bild-1

/ Heléne

3 thoughts on “Romance och skrivarhandböcker

  1. Alltid lika härligt att få hem nya böcker. Wonderbook har jag lämnat en liten stund. Den är så fullspäckad att det är svårt att ta in allt på en gång. Det räcker med lagom doser annars glömmer jag :-).

Leave a comment