Karaktärers måtton

När vi satt och funderade på våra karaktärer och alla deras egenskaper jobbade vi med ett långt, långt, lååååååångt karaktärsschema. I det schemat ingick bland annat att skriva ned karaktärens måtton. Sånt där är lite halvknepigt tycker jag eftersom jag bara kommer på måtton som är extremt cheesy. Kan bekänna att jag en gång för längesedan i skoltidningen sade att mitt favoritmåtto var Life is a bitch so why don’t fuck her. Skämskudden fram på den.

Så vi kan helt enkelt konstatera att det här med fyndiga och tänkvärda måtton inte är min starka sida. Men när vi skulle fylla i det här schemat googlade jag runt lite på quotes generellt och det var en väldigt rolig och givande övning för ganska snabbt insåg man att man känner karaktärerna riktigt bra och det känns så kul när man hittar det där måttot som passar ens karaktär perfekt.

Bjuder på ett litet urval av våra karaktärers måtton:

“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
“All God does is watch us and kill us when we get boring. We must never, ever be boring.”
― Chuck Palahniuk, Invisible Monsters
“Life’s hard. It’s even harder when you’re stupid.”
― John Wayne
“I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.”
― Douglas Adams, The Long Dark Tea-Time of the Soul
/ Heléne
3 thoughts on “Karaktärers måtton

Leave a Reply

