Laddar batterierna

Jag hade tänkt att skriva ett omfattande inlägg om hur vi gick till väga i planeringsarbetet för att bygga upp våra karaktärer. Berätta om hur vi har promenerat förbi och spanat in vår huvudkaraktärs hus, besökt kvarteret där hon träffar sina nya vänner och hängt på det ställe vi tänker att hon ska jobba på. Redogöra för hur vi har diskuterat vilka hemsidor, butiker och tv-program våra karaktärer gillar. Vad de äter. Vad de oroar sig för och skrattar åt.

Tyvärr orkar jag inte skriva så ingående just idag. Efter snart tre veckor med NaNo känns det som om jag kokat min hjärna lite för länge på låg effekt i micron. Den hänger liksom inte med. Jag tappar ord, koncentration och entusiasm. Tappar tempo.

Så idag bytte jag strategi för att samla ny energi och åkte till nyöppnade Story Hotel i Sundbyberg efter jobbet och träffade vänner. Välgörande, minst sagt. Och ändå med vissa paralleller till vårt skrivprojekt eftersom jag och Heléne hade vår allra första “dejt” på Story Hotel inne i Stockholms city.

20131120-220707.jpg
I morgon väntar en spännande lunchträff som nog kommer turboladda batterierna, men mer om det då…

/ Johanna

3 thoughts on “Laddar batterierna

  1. Fast du säger ju en hel del redan genom det du nu skriver. Alltså om hur ni gått omkring och snusat på miljön. Så där som man ofta gör för att känna in sig.

    • Ja, tyckte själv att jag tänkte till där och kunde vara lite slö i inlägget, samtidigt som jag fick ner det jag ändå hade tänkt skriva, om än i enklare form. Roligt att det gick fram :-).

Leave a Reply

