Det här med skrivarlyor

Just nu begränsar sig mitt skrivar- och bokutrymme där hemma till en enda bokhylla och en låda med lite verktyg såsom block, böcker som ska läsas, post-its, pappersrulle och lite annat. Skriver gör jag i soffan eller i bästa fall vid köksbordet. Väljer att kalla min skrivarplats en mobil och flexibel arbetsplats – man kan flytta lite varstans i lägenheten och ta med de grejer man behöver. Det är tydligen inne nu, det där med att flytta runt sin arbetsplats.

Men är så sjukt sugen på en permanent skrivarhörna inredd precis som jag vill. Men det får liksom inte plats på vår lilla yta. Men snart, när det väl är dags att köpa något större, då ska jag få till min skrivarhörna och jag börjar få ett hum om hur jag vill att den ska se ut:

Vitt skrivbord i lite antik stil, med såna där fina svarvade ben:

IMG_6203

Med en Ghost-stol till och en fårpläd över så att den blir lite varm och skön:

Unknown

Typ såhär alltså fast kanske lite mer “booky” och “writy”:

love-this-look-ghost-chair-5

Kanske mer såhär:

skrivarlya

Och med lite fina inramade skriv- och bokquotes:

writer-caffeineimagesbilder skrivarlya

Och en liten läshörna med en riktigt skön fåtölj och lampa med bra ljus där man kan sitta och redigera för hand eller läsa i en bra skrivarhandbok. Vet inte riktigt vilken fåtölj jag vill ha ännu så blir ingen bild på den just nu. Kanske någon i mönstrat färgglatt tyg så att den kryddar till den vita skrivarhörnan lite…

När vi är här på landet så får jag ta arbetsrummet i anspråk. Det är i min mening en perfekt skrivarlya:

Fint skrivbord och sjöutsikt:

noname       bild 1

Och ett foto med Selma herself som sänder bra skrivarvibbar genom hela rummet:

bild 2

Hur ser era skrivarhörnor ut? Eller har ni kanske ett eget stort rum att skriva i eller en mysig hörna? Eller är det lite för er som för mig – ni kanske drömmer om ett fint rum eller en fin hörna att få sitta och skriva i?

/ Heléne

4 thoughts on “Det här med skrivarlyor

  1. Jag drömmer precis som du om ett eget hörn/rum att skriva i! Dina bilder var underbara som inspiration. Just nu, skriver jag i soffan, vid köksbordet och i sängen! Där det passar för stunden. Min ultimata dröm är att flytta till ett hus vid havet där jag skriver med vattnet som utsikt. 🙂

Leave a Reply

