Post NaNo-läsning

Vi lyckades inte riktigt ta oss hela vägen i mål under årets NaNoWriMo. Precis som alla andra deltagare hade vi individuella mål på femtio tusen tecken var, men stupade lite på mållinjen (Heléne var riktigt nära, jag har en bit kvar). Vi hänger inte med huvudena för det, vårt råmanus är nästan klart och vi trycker på en vecka till för att ta oss igenom det. Det är helt fantastiskt vilka framsteg som ändå har skett på en ynka månad och mer om våra slutsatser i morgon.

9789129677812_200

Igår tog vi dock en välbehövlig skrivpaus och gjorde annat. Jag shoppade lite nya böcker. Bland annat Nyckeln som jag hållit mig från att köpa i två veckor. Det svåra är nu bara att sicksacka mig genom det vanliga internetflödet eftersom bloggar och hemsidor svämmar över av texter om boken och jag vill helst veta så lite som möjligt om handlingen innan jag börjar läsa. Älskar överraskningsmomentet när jag får grepp om vad boken går ut på. För mig gör det läsupplevelsen större.

 
/ Johanna

4 thoughts on “Post NaNo-läsning

  1. Har beställt Nyckeln som julklapp. Sagt att min jul blir mycket roligare om jag får den. Eller bland annat den. Beställde också en hög med andra böcker av olika typer, tydliga instruktioner om vad jag vill ha för en bra julhelg… Och det är uteslutande böcker.

Leave a Reply

