Kärt återseende

Mitt egna manus har vilat medan jag har ägnat mig åt att skriva härlig urban fantasy med Heléne. Jag har skjutit på det i dagar att ta upp den gamla texten och börja redigera igen. Ångesten över vad jag ska komma tillbaka till har legat tjock.

Igår tog jag så äntligen tag i projektet och det var inte sååå illa som jag hade tänkt mig. Visst, det finns en och två och tre saker att dona med, men texten är ändå trevligt lättarbetad och att återse karaktärerna blev ett kärt möte. Jag hade hunnit glömma att jag faktiskt gillar dem.

Idag har arbetet fortsatt och jag blandar handskrivna anteckningar med datorskrivande. Funderar på att tända en brasa i öppna spisen, men väntar med det som någon slags belöning att ta till när jag väl har klarat av dagens skrivkvot. Man kan ju inte alltid belöna sig med choklad…

20131220-140225.jpg

/Johanna

One thought on “Kärt återseende

Leave a Reply

