Bortskämd

Jag fick ett bibliotek i julklapp. Eller snarare ett stort foto av det franska nationalbiblioteket. Min man hade lyssnat noga på en önskan jag hade om att någon gång i framtiden kunna sätta upp just den bilden på väggen.

Paketet levererades tillsammans med ett vackert rim om att jag ska fortsätta skriva och drömma. Jag kunde inte läsa klart versen utan att bli alldeles tårögd. Oavsett hur glad jag än blev över själva fotot, som kommer passa finfint i vårt nymålade matrum, så betyder hans stöd och uppmuntran så väldigt mycket mer.

Att ha någon hemma som säger att åt mig att lämna disken och istället stänga in mig i sovrummet för att skriva, medan han tar med sonen till lekparken är en fantastisk förutsättning för att få loss skrivtid. Jag känner mig verkligen bortskämd. Sedan är den fina julklappen bara grädde på moset.

bibliotek
Bibliothèque nationale the France av Franck Bohbot.

/ Johanna

 

 

3 thoughts on “Bortskämd

Leave a Reply

