Åh Miami nr 2

Kan inte påstå att vädret har blivit särskilt mycket bättre men ett par soltimmar har vi fått och de spenderades vid poolen med mitt och Johannas manus. Nu när det har legat och vilat i ett par veckor känns det riktigt kul att ta fram det igen även fast jag fick leta fram skämskudden flera gånger när jag läste mina delar. Men, men.. man redigerar ju sin text av en anledning.

20131229-190401.jpg

20131229-190341.jpg

Förutom poolhäng har vi hunnit med besök på designmuseum, långpromenader i art deco-kvarteren och längs med ocean drive och amerikansk fotboll på Sun Life Stadium (Miami Dolphins hemmaarena).

En liten bonus jag hann med var manikyr och pedikyr vilket är något jag alltid försöker göra när jag är utomlands. Det är skön avkoppling (bra egentid), lite lyxigt och dessutom ofta billigare utomlands. På salongen läste jag en intressant krönika av Gillian Flynn i amerikanska Elle om hur hon aldrig använder handväskor utan i hela sitt vuxna liv enbart använt vinpåsar som väska.

20131229-191021.jpg

Imorn drar vi vidare mot Everglades och sedan Key West, bilder på katterna i Hemingways hus utlovas.

Hoppas ni har det bra och äter upp min kvot av knäck (mellandagarna är bästa tiden för knäck).
/Heléne

4 thoughts on “Åh Miami nr 2

  1. hehe, om man bar omkring på en systemet-påse som handväska här skulle nog folk titta på en på ett helt annat sätt. De måste ha snyggare vinpåsar där. O:-) Eller en annan alkoholkultur. Vilket bara kan vara av godo!

Leave a Reply

