Evighetsprojektet

Mitt första manus är en riktig surdeg. Känns som om det aldrig blir klart och det har varit med mig alldeles för länge nu. Det är inte mycket som ska till, men varje gång jag ger mig på det hittar jag saker som MÅSTE ändras och läggas till.

Idag gjorde jag också den fantastiska upptäckten att vissa delar, som jag har skrivit till i efterhand, har försvunnit på väg till den stora manusfilen. Jag vet att jag har skrivit avsnitten, men kan för mitt liv inte hitta dem. Utsikten att skriva om lockar föga.

Måste bli bättre på att hålla ordning på arbetet. Just nu jobbar jag lite på den bärbara datorn, lite på den stationära, lite på telefonen, i word, i scriwener och i säkert fem olika anteckningsblock. Det är ingen ordning på någonting. Skärpning, säger jag till mig själv. Det är tufft nog att snickra ihop en hel bok. Saken blir inte lättare av att dribbla bort sig själv på vägen.

Trots att jag aldrig verkar bli klar, så är det så nära. Så nära. Jag är övertygad om att manuset prövar sina vingar innan sommaren. På vilket sätt återstår att se.

flying-books

 

/ Johanna

4 thoughts on “Evighetsprojektet

  1. Hm, känns lite jobbigt att skriva lite här och lite där, blir så svårt att samla ihop det sen. Mitt första manus skrev jag om så många gånger att jag tröttnade, skrev nog sönder det, var tvungen att skriva andra saker emellan. Ett par år senare tog jag upp det igen med förnyade krafter 🙂

      • Skickar mig en länk på din statussida när du har lagt upp den så skriver jag upp dig i deltagarlistan, ifall du vill vara med i tävlingen också då givetvis. Annars så behöver du inte anmäla din statussida om du bara tänker anta utmaningen 🙂

Leave a Reply

