Boktyckes läsutmaning 2014

Har aldrig deltagit i en läsutmaning tidigare men blev så peppad av Annas kreativa läsutmaning så jag hänger på! Var lite tveksam först eftersom jag inte läste genom reglerna ordentligt och trodde att utmaningen gick ut på att man skulle få till samtliga 65 punkter men det räcker med 30 och det känns faktiskt överkomligt.

När jag läste genom Annas punkter så fick jag verkligen riktig läslust (mer läslust än vanligt då) och det om något talar för att jag bör anta utmaningen, tror det kan bli kul att leta bland sina hyllvärmare och i bokhandeln efter böcker som passar in på listan.

Och förutom denna läsutmaning så vill jag år 2014 ha tagit mig genom 52 böcker, kan kanske, kanske, kanske funka (och då får jag dessutom bonuspoäng i tävlingen). Läsutmaningen kan ni följa här på bloggen via recensionerna samt på den här sidan där jag kommer att uppdatera status för utmaningen.

Börjar med att pricka av punkt nummer 3 – Läs en bok vars titel består av tre ord med Hemingways Farväl till vapnen, den passar visserligen in på flera av punkterna på listan men vill spara dem till något annat.

Hade så gärna velat fortsätta kvällen med att komma vidare med utmaningen men måste läsa annat. Nämligen några göttiga avtal. Men jag ska inte klaga, det är i princip första gången jag har behövt jobba hemma på kvällen sedan jag bytte jobb och på mitt förra jobb spenderade jag i princip 95% av min vakna tid på jobbet så det här är inte så farligt. Hoppas ni andra spenderar den här kyliga måndagskvällen med en mysig bok i vart fall.

/Heléne

4 thoughts on “Boktyckes läsutmaning 2014

  1. Ja, vad roligt att du också är med! Jag är mycket ivrig, planerar för fullt hur jag äntligen ska beta av alla mina hyllvärmare och såklart även få anledning att köpa nya böcker 🙂

  2. Svarar här:) Jo, jag kör på både Boktyckes utmaning och Kaosutmaningen. Jag tänker lite att det ju faktiskt inte är något som säger att samma bok kan finna sin plats på bägge listorna (för hjälp, tänk om jag bara skulle kunna pricka av på en av listorna, då skulle jag ligga illa till!) =)

  3. Pingback: Läsutmaningen – ett år senare | Bokglam

Leave a Reply

