Läsutmaningen 2014 forts.

Jag hoppar också på läsutmaningen! 30 böcker under året är en diger uppgift i mitt fall. Har inte alls samma lästempo som tidigare i livet. Men det är dags att jag börjar beta av mina horder av olästa romaner så en regel för utmaningen blir att hålla mig till boklådorna i källaren, eller till…

…denna färgsorterade hylla:

20140114-200613.jpg

Eller denna som från början bara innehöll chick lit, men som i en panikstädning blev uppblandad med skrivarhandböcker och fantasy:

20140114-200636.jpg

Eller så kan jag välja från den nätta högen med halvlästa böcker på sängbordet:

20140114-200657.jpg

Kan hända att en och annan nyköpt historia ändå slinker med (känner mig själv lite för väl). Är bland annat nyfiken på denna:

1381849_10200824275553345_1030622498_n-300x472

/ Johanna

6 thoughts on “Läsutmaningen 2014 forts.

  1. Ja, vad kul! Och vad många böcker du har! Ska försöka avverka mina hyllvärmare nu, det är mycket roligare att göra det när man kan pricka av dem på en lista 🙂

    • Jag kan förstå att det är omöjligt att färgsortera med ett helt bibliotek i händerna, men jag har inte fler än att jag har ungefärlig koll på vilken ryggfärg böckerna har. Har säkert sorterat hyllorna en handfull omgångar och då lär man sig hitta :-). / Johanna

  2. Oh vilken fin hylla (stringhyllan) 🙂 Både hyllan och innehållet, alltså 😉
    och den där av Mlynovski låter intressant, berätta gärna hur den var. Har läst en handbok om att skriva chick lit av henne och är nyfiken på hur hon skriver själv.

    • Tror också jag har läst hennes skrivarhandbok, lustigt, hade inte tänkt på det innan jag läste din kommentar :-). Återkommer med en rapport så snart jag är klar! / Johanna

Leave a Reply

