Bokshoppat i NYC

Kom på att jag inte visat sakerna från Strand Book Store som följde med i resväskan hem :20140120-214259.jpgFrån vänster till höger:

– En  liten hållare som man kan spänna på boken så att den håller sig öppen när man läser och så kan man använda händerna till annat som att till exempel äta, fila naglarna eller öppna en vinflaska.

The Great Gatsby med det där finfina omslaget som jag höll på att få med mig hem från bokaffären i Key West.

– Ett litet bokmärke från Strand Book Store, innan resan kom jag på att jag skulle börja börja samla på bokmärken från resmål, kunde vara en kul grej tänkte jag men måste säga att det är rätt svårt att få tag på fina bokmärken. Desto lättare är det att hitta spejsade kylskåpsmagneter och shotglas. Suck… gillar inte turister böcker?

– En sån där bra lampa man kan fästa på boken när man läser i mörker så att ens sängsällskap inte vaknar.

– Gillian Flynns Dark Places

Och under allt det där skymtar ni några moleskin-skrivböcker som jag köpte till ett riktigt bra pris på Barnes & Noble.

20140120-214309.jpg
Närbild på lampan och det fina bokmärket

Och, eftersom den här bokbloggen heter Bokglam tänkte jag att vi även måste få med själva glammet och inte bara böckerna i inlägget så ni får även bild på mina underbara 30-årspresenter som också följde med hem från New York:

20140120-214655.jpg/Heléne

9 thoughts on “Bokshoppat i NYC

  1. Åh, vilken fiffig bokhållare. En sån skulle jag vilja ha! Knäcker ryggen på för många böcker för att jag vill att de ska hålla sig öppna. Grattis i efterskott.

    • Precis. Det är främst för omgivningens skull jag införskaffat den men har insett att den också är himla bra att ha att läsa med i vardagsrummet som har helt kass belysning och då funkar den där lilla lampan himla bra.

Leave a Reply

