Note plus

Jag hade tur och fick just vad jag hade önskat mig, en iPad, i födelsedagspresent. En minivariant som är som himla söt med sitt lax-neon-rosa fodral. Är redan ohälsosamt fäst vid min nya pryl.

Första favoritappen är en jag kikat på tidigare, Note Plus. Jag drar in text i den och redigerar sedan för hand med en stylus (eller vad en sådan där iPad-penna kallas).

image

Skulle säkert vara smidigare att redigera direkt i en ordbehandlare, men jag gillar känslan av att stryka för hand. Får prova att redigera i Pages framöver. Just nu är jag bara glad över att ha ett smidigt arbetsredskap när jag är på väg.

/ Johanna

7 thoughts on “Note plus

    • Nja, riktigt så avancerat är det inte. Det är ett rent anteckninsprogram och ens egna text ligger mer som en bakgrund. Men jag har en stor skärm på min stationära dator och tänker att då kan jag jobba med dokumenten bredvid varandra när jag för in ändringarna. / Johanna

Leave a Reply

