Tillbaka

Nu överdrev Johanna sitt inlägg en smula igår, så långt fram är jag inte. Men det är också så att jag inte har börjat nytt jobb på sistone och ändå haft min ordentliga tid för projektet och kommit en bit. Så i väntan på att Johanna hinner klart har jag slängt ett öga på mitt gamla projekt som har fått vila ett tag nu. Och jag lämnade det med hundra olösta trådar och hade ingen aning hur de skulle bli flätas samman. Jag gjorde ett halvhjärtat försök under semestern men insåg att jag skulle behöva sitta med det ordentligt. Gå genom och fundera över det kontinuerligt och regelbundet för att få någon som helst ordning på det.

Så man kan säga att jag inte har haft helt lätt för att öppna upp dokumentet och ta tag i det igen. Men nu när jag har gett det några försök så är jag äntligen inne i det. Och sakta men säkert börjar trådarna lösas upp. Exempelvis den stora mega-bauta-tråden, nämligen huvudkaraktären. Har haft så himla svårt att förstå vem hon egentligen är, har liksom inte alls fått någon känsla för henne. Men nu har jag gjort i ordning ett ordentligt karaktärsschema vilket i sin tur har öppnat upp nya idéer. Så nu är jag en bit på väg…

/Heléne

Leave a Reply

