Att inte skriva

I helgen har jag gjort annat än skriva:

– Varit uppe halva nätterna med hostig son
– Vaknat när han sedan sovit klart strax innan halv sex
– Skrikigt, hejat och hoppat framför galet spännande skidstafetter
– Hälsat på katten ute hos mina föräldrar
– Läst veckotidningar
– Löst korsord
– Fixat med tvätt
– Fikat säkert tio gånger
– Kört hela interna röst-racet framför Mello tillsammans med familjen
– Skurat badrummet
– Provkört nya bilen
– Kollat på Sherlock
– Rensat garderoben
– Gjort matplanering för veckan och tryckt hem varorna från nätet

Det fantastiska vädret (ehrm…) har bidragit till massor av inomhustid tillsammans med familjen. För en gång skull har jag också pysslat med alla vardagssaker som annars prioriteras bort. Det tar ju tid! Tid som jag hellre lägger på att skriva. Det är därför högen med smutstvätt oftast växer sig hög, dammet samlas i horder under soffan och kylskåpet gapar tomt. Men just nu är jag ikapp! Känner mig stark trots sömbristen. Nu ska jag lägga sista timmen på det som har haft lägst prioritet i helgen. Skrivandet.

20140216-201131.jpg

/ Johanna

2 thoughts on “Att inte skriva

Leave a Reply

