Top Ten Tuesday återuppstår

Top ten tuesday

Dags att ta upp traditionen med Top Ten Tuesday igen! Som vanligt är listans tema inspirerat av The Broke and The Bookish. Temat? Varför jag älskar att vara en läsare

– För att det alltid finns nya äventyr att uppleva och nya saker att lära sig.

– För att man får en känsla för språket som är väldigt användbar i många andra situationer.

– För att läsandet fick mig att börja skriva.

– För att jag somnar så mycket lättare efter att ha läst ett par sidor i en bok.

– För att jag aldrig har tråkigt i en boks sällskap, oavsett om tåget är försenat eller råkar vara hos tandläkaren en halvtimme innan den inbokade tiden.

– För att man kan vara med i bokcirklar, det finns inget härligare än att diskutera och få lära sig mer om en bok man precis har läst ut.

– För att det får mig att slappna av. Det är det bästa sättet att varva ner efter en jobbig eller stressig dag, man kan bara koppla bort allt, glömma allt och bara läsa.

– För att det är ett intresse man kan ha hela livet, en trött kropp kommer inte direkt att hindra en.

– För att man kan lata sig utan att egentligen anses vara lat. Det är inte lika mycket soffpotatis-känsla över att ligga på soffan och läsa en bok, man kommer (nästan) alltid undan med det.

– För att böcker inspirerar till skrivande, blir aldrig så skrivsugen som när jag läser en riktigt bra och spännande bok.

95dc2f751654834ad5731264d0a1b1e9

2 thoughts on “Top Ten Tuesday återuppstår

Leave a Reply

