När man bara vill läsa

Kände ungefär såhär idag:ec1840bd057ca2e1dbc547993ace85e4

Har så många roliga böcker på listan att bocka av men inser också att mina uppgifter på jobbet inte utförs av sig självt, att maten inte står lagad på bordet när jag kommer hem, att tvätten inte blir ren utan att jag lägger in den i maskinen och att kroppen inte får bra kondis bara av att sitta ned. Men bara önskar att jag kunde sitta hemma hela veckan och läsa. Och skriva på mitt manus förstås. Kan ingen bara betala mig för att göra det?

/Heléne

4 thoughts on “När man bara vill läsa

  1. Ibland undrar jag hur man ska kunna förklara för en arbetsgivare att man fastnat i en bok. Det är ju lika naturligt som att ett barn kinkar på dagis, eller att pendeltåget blivit försenat.

Leave a Reply

