Underbara fredag

Dagen har gått aningens för fort och varit alldeles för trevlig för att jag skulle komma ihåg att skriva ett blogginlägg på rätt sida om tolvslaget. Eftermiddagen började med att jag och Heléne möttes upp i Gamla stan, på Lind & CO, det svenska förlag som ger ut Här är jag nu</. Samtalet med supertrevliga Karen Campbell satte verkligen fart på min dimmiga skrivinspiration och jag kände mig riktigt laddad när vi traskade över kullerstenarna efteråt.

Därefter väntade middag på Farang med make, bror, syster och svåger. Fick middagen i julklapp av syrran och bättre present är svår att hitta. Jag bara älskar riktigt god mat, helst sådan jag inte ens fattar hur jag själv skulle kunna laga. Restaurangen serverade en fantastisk niorätters smakupplevelse med gott vin till. När jag aningen berusad susade ut i midnattsluften förträngde jag alla tankar på att Melker kommer vakna om bara några timmar.

Fast jag längtar till morgondagen också, då ska skrivandet äntligen få revansch på magsjukan.

/ Johanna

Leave a Reply

