Underlätta för sig själv

Alltså, efter evigheter på jobbet, en sen middag, allmänt fix och trix, lek och bus och läggning av mini-me så är orken slut och jag vill bara krypa ner i sängen och sova, alternativt falla ihop i en lelös hög i soffan. Samtidigt vill jag skriva också, jätte jätte jättemycket, det krävs bara en enorm uppryckning för att faktiskt göra det.

Därför önskar jag att alla dagar vore som idag, då jag redan skrivit halva dagskvoten på lunchen. Så mycket lättare att rycka upp sig när texten ligger påbörjad och dessutom är färsk i minnet. Det gäller att curla sig själv!

Funderar för övrigt på att ta upp vanan att gå upp och skriva på morgonen. Måste bara upp så sjuuukt tidigt för att hinna sitta en stund innan Melker vaknar. Men det är ju ofta man läser om författare som är uppe vid fyra för att skriva, så det handlar väl bara om vana och självdisciplin.

20140324-203806.jpg

/ Johanna
>

One thought on “Underlätta för sig själv

  1. Jag skulle aldrig orka gå upp vid fyra på morgonen. Som småbarnsförälder är det viktigt att tillåta sig att det räcker med en skrivtimme om dagen. Får man mer så är det en bonus. Din tid kommer – även om det känns som en miljon år framåt :-).

Leave a Reply

