Zzzzz

Min vanliga inställning brukar vara: jag skriver istället för att sova. Lösningen fungerar bra, i ungefär en dag. Sedan sotar jag för min “smarta” lösning i tre dagar och somnar framför skärmen istället.

Så. De senaste två kvällarna har jag gjort tvärt om och gått och lagt mig så tidigt att jag knappt vågar tala om klockslaget utan att framstå som en total kuf (runt nio). Resultatet? Halle-fuckin-lujah, jag har vaknat 05.30 och varit pigg! Har aldrig hänt i hela mitt liv. Men! Den stora vinsten, som jag märkte av redan igår kväll, jag är fortfarande pigg under min skrivtimme på kvällen.

Det här är kanske enkelt för vissa, men jag tycker inte det finns svårare uppgift än att gå och lägga mig i tid. Det är på kvällen allt ska hända. Det är bara så mycket lättare att få saker att hända om jag är pigg. Revolutionerande skrivtips va!? Gå och lägg er bums.

/ Johanna

2 thoughts on “Zzzzz

    • Jag vet, har själv svårt att tro att det kommer fungera i längden. Tycker lite för bra om de där timmarna mellan halv tio och halv tolv på kvällen 😉 / Johanna

Leave a Reply

