Nyförälskad

Efter en lite knepig tid har jag och mitt manus äntligen hittat tillbaka till varandra. Under november och december när jag och Johanna jobbade på med vårt gemensamma manus blev det en lång paus från mitt egna manus och när jag tog fram mitt manus under resan i julas kände jag bara “vad är det här för skit?” och “vad sjutton har jag slösat två år och en grotesk mängd timmar på?”. Inte så kul alltså.

Förstod att jag behövde mappa ut allt och ändra om lite, för att få storyn att fungera och då kom den där gnistan för manuset tillbaka igen, historien hade ju sina glimtar mitt i allt det grå och röriga. Sedan dess har jag jobbat vidare och det har verkligen gått upp och ned men på sistone har jag ändå insett att jag tycker om mitt manus, väldigt mycket. Jag tvivlar inte längre utan nyförälskelsen är tillbaka.

Jag och mitt manus behövde helt enkelt den där lilla kvalitetstiden tillsammans för att hitta gnistan igen.

20140408-220201.jpg
Mitt manus under en av våra bättre stunder.

/Heléne

 

4 thoughts on “Nyförälskad

Leave a Reply

