Påskens skrivstuga

Har spenderat påskhelgen på pojkvännens föräldrars landställe och har hunnit klämma in flera skrivtimmar i påskfirandet.

Ett problem för mig under de här ljusare årstiderna är att under sådana här fina soliga dagar brottas soldyrkaren i mig med mitt lite mer ambitiösa skrivar-jag och helst vill jag bara ligga och läsa eller bara lata mig och inte göra någonting. Men till min lycka kunde jag förena de två den här helgen. Med macen går det att skriva utomhus utan att man bara ser sitt egna solmosiga ansikte reflekteras i skärmen. Dessutom fläktade det lagom så att huvudet höll sig någorlunda fräscht, såhär såg helgens skrivarstuga ut:

20140420-201018.jpg

Och när det blir för kallt flyttade jag in till gungstolen:

20140420-200928.jpg

 

Och när det blir mörkt tänds brasan:

20140420-221218.jpg

Skrivandet har ackompanjerats av mängder av mat och godis men kan efter helgen fastslå att salta pinnar på alla sätt och vis är det bästa skrivartilltugget. De smular knappt och kladdar inte ned tangenterna. Och så är det så sjuuuukt gott med de där pinnarna.20140420-200941.jpg

Är inte särskilt sugen på att åka tillbaka till stan och verkligheten imorn. Men säger på återseende skrivande-på-heltid-på-landet.

/Heléne

 

Leave a Reply

