Efter en fantastisk påskhelg med både solsting och färska sidor i mitt manus kryper jag nu till sängs med ett enda dilemma i tankarna. Ska jag läsa Johanna Lindbäcks Min typ brorsa som jag rotade fram i bokhyllan efter att ha läst och gillat hennes Välkommen hem (snacka om tonårs-back-flashar), eller ska jag gå på Maze Runner av James Dashner som jag klickade hem till min Kindel-app idag?

Johanna kommer alltid vara en speciell författare för mig, det var på hennes och Lisa Bjärbos skrivkurs som jag träffade Heléne för snart två år sedan. Hennes bok låg högst i läshögen imorse, men det var innan jag såg en trailer för filmen baserad på Maze Runner och bara var tvungen att kolla in boken.

20140421-234002.jpg

20140421-234157.jpg

Å, jag älskar den här typen av beslutsångest.

Uppdatering: Det blev Maze Runner, mest för att jag kan läsa med släckt lampa så att resten av familjen kan sova. Den verkar lovande och lättläst, inte alltid en självklar kombination.

/ Johanna

One thought on “

  1. Jag har inte läst Min typ brorsa, men gillar Johannas andra böcker. Maze Runner är totalt beroendeframkallande! Visst är det bra att kunna läsa i mörkret, det gör jag ofta 🙂

Leave a Reply

