Det våras för skrivrummet

Började min skrivdag på fantastiska Zetas handelsträdgård. I nära två timmar fick jag ro där tills alla lunchgäster bildade en kö ut genom lokalen och det blev så kallt att jag tappade känseln i fingrarna.

20140501-191518.jpg
Åkte iväg på jakt efter nytt ställe, men borde vetat bättre än att ge mig i kast med Kungens kurva en helgdag strax efter löning. Stället är liksom på motsatt sida av skalan från rofyllt.

Efter att ha fyndat två kuddar på Stalands (jag letade ett café, men det var stängt) begav jag mig hem till huset där en febersjuk son röjde på rätt friskt. Fick en sådan väldig längtan efter mitt gamla skrivrum att jag möblerade fram det igen.

Förra gången tröttnade jag på skrivrummet för det kändes sterilt och avigt möblerat. Det är typ världens minsta rum och lämnar inte så mycket plats för utsvävande idéer, men jag prövar ändå en ny möblering och tjock ullmatta denna gång. Har satt upp fler bokhyllor och ställt dit levande blommor också och hoppas att det ska kännas mysigare. Min skrivlust är rätt high maintenance när det kommer till mysighet.

Nu fattas bara lite skrivande…

20140501-191547.jpg
/ Johanna

5 thoughts on “Det våras för skrivrummet

  1. Zetas är ju på cykelavstånd från mig! Har aldrig tänkt på att skriva där, men det är ju supermysigt. Tycker även din skrivhörna ser väldigt mysig ut.

Leave a Reply

