Inred med bokstil

Efter en lång dag i sällskap av hela min stora familj, rännandes och klurandes i celler på Bodaborg i Oxelösund, kryper jag nu till sängs på hotellet i Nyköping.

Vid sidan av sängen hänger en tavla med motiv ur Hans och Greta. Hotellets gemensamma utrymmet var också fyllt av långa rader med böcker. Jag känner mig genast mer hemmastad.

20140503-223503.jpg

Tycker överlag att böcker kan komma in mer i miljön där hemma. Inte bara som pärmar på en hylla eller som tavelmotiv. Det roligaste är ju om böckerna genomsyrar allt. En bra hjälp kan man få av dessa godingar:

20140503-223816.jpg
Jag ska hitta fler exempel och återkomma.

/ Johanna

3 thoughts on “Inred med bokstil

  1. I framtiden, när jag bor i ett hus och har ett eget skrivarrum – då ska det rummet VERKLIGEN genomsyras av allt vad skrivande och historier heter. Det är iaf drömmen! 🙂 Hur går det förresten med ert gemensamma skrivprojekt, har inte sett att ni skrivit om det på ett tag – satsar ni på era egna projekt just nu eller?

    • Ja, vad roligt att du frågar, just nu är det fullt fokus på våra respektive (egna) manus! Vi satsar på att få in dem innan sommaren och sedan skriva igenom vårt gemensamma manus under semestern. / Johanna

Leave a Reply

