Marisha Pessl

Fullkomligt älskade Marisha Pessls Fördjupade studier i katastroffysik och slukade den när den kom ut för några år sedan. Sedan har väntan varit länge. Donna Tarrt-lång liksom. Och vips så kommer både Tarrt och Pessl ut med nya böcker.

Blev så glad när Emeli berättade att Marisha Pessl skulle komma ut med en ny bok och när jag fick höra att hon skulle komma till Sverige dog jag lite av lycka. När jag sedan fick veta att Natur & Kultur bjöd in till träff med henne blev jag gladare än alla Beliebers när Justin himself är i stan.

Och vilket intressant samtal hon bjöd på. Hon berättade hur hon har inspirerats av Stanley Kubrick och David Lynch när hon skrev boken. Det tog tre år att göra all research och sedan ytterligare tre år att skriva boken – så hav förtröstan alla skrivande bröder och systrar som våndas över att ni aldrig blir klar med er bok.

Marisha beskriver boken som mörk med många twister och det låter mycket lovande. Längtar, lääängtar till jag får börja på den.

Marisha_Pessl_Night_film_Nattstad

Bjuder på en liten bild från skrivstunden jag hann med innan träffen på Natur & Kultur, fick mycket gjort, att skriva på café kanske är min grej ändå:20140515-215229.jpg

/Heléne

Leave a Reply

