Ukeblad nästa

Jag fick en trevlig överraskning med posten idag. Mitt i högen av tidningar och räkningar hittade jag ett stort kuvert från Allers. Eftersom det är skattetider (fick återbäringen idag och känner mig rik för stunden) trodde jag först att det var inkomstuppgifter för novellen de köpte av mig i vintras. Lite underligt, sådant brukar väl komma efter årsskiftet, tänkte jag.

Det visade sig att Allas har inlett ett samarbete med övriga nordiska länder och att det finns intresse att köpa min novell i Norge. Alltså, nu kanske det här är standard för noveller, men jag blev så jäkla glad. Ytterligare ett kvitto på att någon gillar det jag skriver. Och översatt till norska (om nu försäljningen blir av)! Det låter helt fantastiskt och jag har redan börjat fundera över strategier att få tag i tidningen som vill publicera.

Är liksom hög på stolthet. På ukeblads-feeling! Må jag aldrig bli blasé när det kommer till skrivandet.

20140604-200218-72138355.jpg
/ Johanna

5 thoughts on “Ukeblad nästa

Leave a Reply

