Vet inte vad som hände

Jag hade tänkt att bara hålla mig till hyllvärmare i sommar, men via olika händelser har jag råkat införskaffa en samling nya pocketböcker. Dessutom har Heléne en kasse böcker till mig också.

20140619-203658-74218708.jpg
Har mer eller mindre landat i en taktik och läsa halva böcker senaste månaden och har en uppsjö på gång samtidigt. Ändå kunde jag inte hålla mig från ett av mina nya fynd, Nattens cirkus av Erin Morgenstern. Av de första 50 sidorna att döma verkar den smått fantastisk och så på pricken min typ av favoritbok att jag inte förstår hur den har gått mig förbi, tills jag köpte den av en slump som svensk pocket.

20140619-203657-74217216.jpg
Om jag fick välja hur mitt skrivande skulle utvecklas så vore drömmen att någon dag kunna skriva som Erin, språket är väldigt vackert och väldigt lättillgängligt på en och samma gång.

/ Johanna

5 thoughts on “Vet inte vad som hände

  1. Fnissar gott. Jag “råkar” också få hem lite för många böcker. Får jag ett bra boktips, så beställer jag från bokus för att inte glömma bort det. Mannen i kiosken där jag hämtar mina bokpaket ger mig märkliga blickar varje gång jag hämtar ett nytt paket. Trevlig boksommar!

  2. “Råkar” är ett väldigt bra ord. Är så glad att jag numera har en brevlåda där de flesta bokpaket går i (när jag inte ballar ur totalt vid inköp vill säga)!

    Lite coolt att du lyckats hitta tre pocket med exakt samma lila färg 🙂

Leave a Reply

