Söndagsläsning

Spenderar söndagskvällen med ett glas rött och bigarråer (har kommit på att det är en sjukt bra kombo) tillsammans med lite läsning i Tiffany Reisz Sirenen. Just nu är jag en sådan där person som läser två böcker samtidigt – en hemma och en på t-banan. Hemma blir det Sirenen och på t-banan de sista sidorna i Steglitsan. Anledningen till att jag inte tar med mig Sirenen till t-banan är inte för att jag skäms över att jag läser sådan litteratur utan för att jag skulle bli ihjäl-generad att läsa de där sexscenerna med människor runtomkring mig.

Det var Simona som tipsade om Reisz The original sinners-serie på sin romancekurs, jag citerar Simona: “jag har ett nästan ohälsosamt förhållande till Tiffany Reisz”. Det låter minst sagt spännande… Tipset kom upp i samband med att deltagarna frågade om bra erotisk litteratur och för mig, som ännu inte klarat av att skriva en sexscen, så är det här inspirerande läsning.

Än så länge gillar jag den, det är inte alls bara sex utan innehåller en intressant konflikt, spännande karaktärer och saker som driver på handlingen.

Och mellan varven bläddrar jag i inredningsmagasin. Man kan säga att jag knarkar sådant där nu. Jag har ju faktiskt en skrivarhörna att inreda. En riktig skrivarhörna! Ingen liten skrivarlåda som jag har fått dras med hittills utan en riktig-riktig skrivarhörna med skrivbord, skön stol, helvägg med böcker och kanske till och med, om jag får plats, en läsfåtölj. Mys.

20140622-202907-73747713.jpg

20140622-202908-73748566.jpg

/Heléne

One thought on “Söndagsläsning

Leave a Reply

