Nerförsbacken

Det rullar på med redigeringsarbetet just nu. Från att rivit mitt hår i total misstro tycker jag nu att det långa manuset är ganska tight. Funderar över vad som var så svårt längs vägen. Undrar om jag överdrivit omskrivningarna för mig själv. Glömmer helt att historien har gått från en pov till fyra pov, att stora händelser kommit till och nya karaktärer har fått kastas in från början av manuset. Allt det där jobbiga är borta. Nu är det bara nerförsbacke och ordklyverier.

Har bara sjuttiofem sidor kvar att kika igenom.

20140623-223022-81022902.jpg

Maken frågar ideligen om jag inte är klar med boken snart – så att jag kan hjälpa till att plocka ordning hemma. Hmpf… Tycker jag plockar en massa, vid valda tillfällen. Dock inte denna vecka. Nu gäller bara en sak. Bli klar och skicka iväg.

/ Johanna

2 thoughts on “Nerförsbacken

Leave a Reply

