Fortsättning tema neråt

Fortsätter på Johannas tema nerförsbacke. Har gått himla enkelt och bra på sistone, jämfört med senaste året har den sista månaden varit rakt utför nedåt. Fram till morgonens innan-frukost-skrivande. Körde verkligen fast. Dialogen var styltig, tänk er ungefär fråga, svar, fråga, svar, fråga, svar, fråga, svar, utan någon intressant reflektion däremellan och insåg att jag missat en del viktig information och att jag dessutom lagt till information jag själv inte ens förstod.

Så tog lite paus från skrivandet under kvällen med städning inför fotografering av lägenheten och middag på Taverna Brillo med några kompisar.20140624-224310-81790434.jpgHoppas innerligt att pausen gjorde sitt och tänkte försöka mig på en kvarts skrivande innan jag stupar i säng. Tänker att det får bli startsträckan innan morgondagens innan-frukost-skrivpass.

Men försöker vara lika positiv som One Direction och tänker att The only way is up.

-the-only-way-is-up-shabby-chic-plaque-216-p
/Heléne

 

2 thoughts on “Fortsättning tema neråt

  1. Jag har också fastnat, dock i plot-stadiet. Första tredjedelen av nya projektet gick så enkelt att jag tänkte att jag kan börja skriva om någon vecka. Men igår stötte vi på ett väggupp, ett STORT ett. Kommer krävas rejäl tankeverksamhet för att komma vidare! 🙂

  2. Fast man vet att det hör till att det går upp och så går det ner och så ännu mer ner och ner och ner och så upp upp igen – så hjälper det inte ett skvatt när man är på väg ner. Det är alltid lika skit. Just nu befinner mig i nånslags uppåt fas som då och då kantas av nåt jag inte riktigt fattat än i texten och då blir det till att vanka av och an. Men det löser sig, har jag bestämt. Oftast bara genom att göra jobbet helt enkelt. Sitta ner, skriva sig fram. Så funkar det för mig.

Leave a Reply

