Följebrevet

Kände mig vilsen inför skrivandet av mitt följebrev när jag satte mig hos Heléne med papper och penna igår. Som tur var hade hon ett gammalt nummer av tidningen Skriva med en kort artikel om hur man kan tänka i komponerandet av sitt brev.

Jag fokuserade på följande:
– Att sätta etikett på och genrebestämma texten.
– Berätta så mycket om handlingen som möjligt, så kort och naturligt som möjligt.
– Ge en ytterst nätt beskrivning av mig själv som matchar stilen i manuset.

Resultatet blev förhoppningsvis någonting som både beskriver handlingen och förmedlar känslan i boken. Jag håller tummarna för att det är tillräckligt för att locka folk att läsa manuset.

20140703-211043-76243965.jpg
Skriva, nr 4 2012. Tidigare nummer av tidningen går att beställa genom bl.a. Adlibris.

Nu gäller det bara att besluta mig för vart jag ska skicka texten.

/ Johanna

4 thoughts on “Följebrevet

Leave a Reply

