Åka i sitt eget manus

Befinner mig norr över och bilade hit en sen kväll/tidig morgon. Strax efter Umeå kom gryningen någon timme efter midnatt och helt plötsligt var det som om jag åkte genom mitt och Helénes manus. Naturen, stämningen och färgerna. Allt var det jag tänker att vår värld kommer att bjuda på. I förundran betraktade jag det vackra landskapet och ville föreviga känslan. Gjorde ett försök att fota med mobilkameran i farten, men lika fort som världen hade visat sig, lika fort försvann den igen och bilderna blev inte mycket att ha. Men känslan, den där fantastiska att upptäcka att det påhittade faktiskt finns på riktigt, sitter kvar.

20140708-001020-620075.jpg
/ Johanna

Leave a Reply

