Bokkärlek

De senaste dagarna har jag längtat ihjäl mig efter att checka ut från jobbet, åka från stan och bara isolera mig med alla böcker jag vill läsa i sommar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen – det är så fantastiskt att älska böcker. Man har alltid underhållning och det är så lätt att bli lugn och glad.

Jag var på en slags efter-möhippan-men-precis-innan-bröllopet-fest ikväll. Det var en mycket trevlig tillställning med många trevliga tjejer. Jag pratade med en tjej om nya lägenheten och att det bästa var att jag skulle få en egen inbyggd bokhylla. Och när man lever i den här bloggvärlden med bokälskande människor är det så lätt ibland att glömma att i den verkliga världen kryllar det inte av bokälskande människor på samma sätt. Den här tjejen gillade förvisso böcker men undrade om jag fortfarande köpte böcker (hon köpte e-böcker ibland) och när jag drog igång att prata om min kärlek till böcker så slog det ändå an en sträng av bokkärlek hos henne och hon började prata om hur mycket hon saknade riktiga böcker och lukten av dem.

Allt med böcker är bara så härligt och jag tror faktiskt att även fast alla inte älskar böcker lika mycket som oss så har de flesta en slags förkärlek till böcker ändå. Även om den ibland sitter lite långt in. So… spread the book love!

Avslutar med ett fantastiskt passande citat från the master and the legend George RR Martin:

confessions-of-a-bookaholic-8-L-h25fIx/Heléne

 

2 thoughts on “Bokkärlek

Leave a Reply

