Inte riktigt enligt plan

Jag älskar att Denise Rudberg inte helt släppt greppet om chick lit-genren utan fortfarande hittar glädje i det skrivandet genom att teama ihop sig med Hugo Rehnberg.

Inte riktigt enligt plan handlar om 40-åriga Paula som på sin bröllopsdag träffar Tom, en gammal kompis till hennes alldeles nyblivne make. En trevande romans inleds mellan dem båda och som läsare får man sedan små glimtar ur deras vardag det följande året.

När vi träffade Denise på Pocketförlagets mingel berättade hon att hon och Hugo hade skrivit vart annat kapitel, Denise skrev Paulas och Hugo skrev Toms. I mitt tycke ger uppdelningen karaktärerna varsin distinkt röst utan att ge en splittrad helhet och jag kan tänka mig att det är ett roligt sätt att skriva på.

Behållningen i historien är den lättsamma underhållningen, de trevliga miljöerna och författarnas känsla för samtida detaljer. Det är verkligen en bok som ska läsas 2014. Sedan skulle jag gärna önska lite mer av allt, både gällande intrigen och romantiken.

20140712-225046-82246410.jpg
/ Johanna

One thought on “Inte riktigt enligt plan

Leave a Reply

