Vad vill man med ett färdigt råmanus?

Ägnar kvällen åt att plöja igenom mitt egna manus. Igen. Upptäckte pinsamt nog en del korrfel i texten efter att jag hade skickat iväg den till ett förlag och går nu igenom allt på nytt. Börjar bli rätt less, men vill vara klar med det innan helgen, då vi börjar med omskrivningen av vår gemensamma berättelse.

En vän till mig kom dock med glada utrop efter att ha läst manuset och det ger ork att fortsätta. Det fick mig också att fundera över vad jag egentligen vill med texten nu när den är “klar”. Att den i slutänden säljer miljoner ex, det vore så klart rätt sweet, men mest tänker jag att min syrra och ett par vänner kanske gillar texten. Kan de få en stunds underhållning så är historien ändå värd allt slit jag lagt ner. Det är ju med dessa personer i tankarna jag har skrivit.

Självklart vill jag publicera texten också och det kommer lösa sig på det ena eller andra sättet. Alla som har ett förlag och som vill läsa mitt manus får därför gärna mejla bokglam@gmail.com. Har du en utgivning som passar ett feelgood-manus i Stockholmsmiljö med dragning åt chick lit så kommer troligtvis mitt manus landa hos dig, oavsett om du frågar efter det eller inte…

/ Johanna

One thought on “Vad vill man med ett färdigt råmanus?

Leave a Reply

