Semester i skumtimmens land

Hela året har jag sett fram emot semestern och all skrivtid jag skulle ha och nu är listan lång över saker jag tänkt mig hinna med denna vecka. Men jag väljer att ta just semester.

Är på Öland med min familj och vi har några få fantastiska dagar tillsammans. Jag orkar inte hetsa, skrivandet får bli liggande medan jag besöker stränder och keramikbutiker, grillar och dricker vin i solnedgången.

Johan Theorin bor i samma by och det karga landskapet och steniga stränderna har nog inspirerat honom när han skrev Skumtimmen. Men trots de fantastiska vyerna låter jag själv all inspiration samlas på hög och tar nya tag till helgen.
20140722-234644-85604424.jpg
Besökte bland annat Paradisverkstaden.

/ Johanna

One thought on “Semester i skumtimmens land

  1. Tänkte som du att semestern skulle innebära massor med skrivtid (och det har det väl gett mer än när jag jobbar) men det är också viktigt att träffa människor, leva, uppleva, se saker, samla på intryck och ta fram då vi sitter med texten igen. Så njut :)!

Leave a Reply

