Och så är vi igång

Idag var det regn och rusk här ute och temperaturen sjönk äntligen till arbetsnivå. Fick loss några effektiva timmar och har kommit en bra bit i omskrivningen av mitt första kapitel.

Vi har bestämt oss för att försöka jobba så tajt som möjligt denna gång och prata med varandra så snart vi funderar över något eller vill ändra på något. Detta resulterade i ett fyrtiofem minuter långt samtal idag då vi försökte lösa diverse spörsmål för att komma vidare med början på manuset. Och det är ju först när man börjar skriva som frågorna uppstår och för att det inte ska bli alltför stor skillnad mellan våra kapitel a i stämning, händelser och känsla, får man diskutera genom det mesta.

Det kommer förstås ta sin lilla tid men det vägs upp hundra gånger om av att man äntligen kan diskutera sina karaktärer och allt som händer dem med någon som faktiskt bryr sig.

/Heléne

6 thoughts on “Och så är vi igång

    • Ja, det är inte alltid så lätt att prata sitt eget manus med andra.. Men oavsett är skrivprat helt fantastiskt och skrivande vänner ska verkligen uppskattas :).
      /H

  1. Åh, det måste ju vara helt galet härligt! Det finns nog inget bättre än att kunna diskutera just på detaljnivå och med någon som verkligen bryr sig som sagt 🙂 Jag brukar försöka diskutera med min sambo ibland, men då känner jag alltid att jag måste sluta innan jag egentligen är klar, av rädsla för att tråka ut honom eller bara av dåligt samvete för att jag tar upp hans tid med något som verkligen är enbart mitt eget intresse. Antagligen är jag lite onödigt hänsynsfull men det är ju heller inte lika roligt när den andra parten inte delar ens entusiasm. Så grattis till att ni har varandra! Lyckostar 🙂

    /Linda

    • Haha, ja, att prata med sambon om sitt manus är ingenting som brukar funka för mig heller. Men det är tur att man har bloggen också där man kan ventilera sig 🙂
      /H

Leave a Reply

