Skrivhörna och bibliotek to be…

VI tog oss en titt på nya lägenheten igen idag, för att ta lite mått och greja. Prio var förstås biblioteket med skrivhörna. Till och med pojkvännen sade att det var det viktigaste att mäta, han har sina stunder…

Här är skrivhörnan to be:

IMG_2165

Här har vi del av vägg som utgör biblioteket to be:

IMG_2167

250 centimeter är väggen där böckerna ska stå. Från en ytterst begränsad yta till två och en halv meter med bara böcker, och högt i tak är det också. Äntligen..

Just nu inspireras jag av de här vackra inbyggda bokhyllorna, inbyggt är ju drömmen:

b308b0bd7ed6b21e042cfcf31b247ade 9b4ba193cc3a6b72ac235ef2e94534c2 d7ee31b463b095f8e2428dbed6dd44e5

Och så tänker jag investera i en stringbänk som skrivbord. Hoppas också att jag får plats med en fåtölj på sidväggen där jag kan sörpla kaffe och inspireras av alla mina böcker.c08caf6cf567e31b6dc06b1ec2af81b8  5cad98a96b9720c448d481c653d92f53

 

/Heléne

8 thoughts on “Skrivhörna och bibliotek to be…

  1. Ja, verkligen spännande att få se resultatet. Jag vill också ha en skrivhörna men vårt hus är för litet. Funderar på en friggebod…

  2. Vi har också pratat på att fixa en skrivhörna för mig. Inspirerande bilder du lagt ut. Ska bli kul att se hur din skrivhörna blir med bibliotek intill. Vilken dröm :-).

  3. Gud vad lyxigt med skrivhörna och bibliotek, det vill jag också ha! Får dock inte alls plats i vår 60 kvm stora lägenhet… men om ngt år när vi flyttar till hus, då har jag redan informerat mannen att jag vill ha ett helt rum! 😛

    • Klart du ska ha ett rum! Tänker att det är bra för alla inblandade parter – den icke-skrivande slipper allt skriv- och bokstök och den skrivande får massa eget utrymme där kreativiteten kan flöda fritt 😉
      /H

Leave a Reply

