Slutsummering sommarläsning

Imorgon är semestern slut och därmed sommaren för min del. Blandade känslor att lämna denna heta, men också fantastiska tid bakom sig. Lite sorgligt att inte ha massa tid med familjen varje dag. Samtidigt börjar jag längta efter rutiner, skrivfrukostar och höstfärger.

Känns som om det är dags att summera sommarläsningen och tyvärr går det fort. Jag har inte läst ut en enda bok. Noll. Nada. Säkert femton påbörjade, men hittade aldrig rätt känsla för sommaren i någon av dem.

Däremot har jag läst mitt eget manus ett antal gånger första halvan av semestern och mitt och Helénes har varit i fokus under andra halvan. Det har räckt för att släcka lästörsten.

Kraftigt inspirerad av Deckarpodden går jag nu hösten till mötes med en deckare under vardera arm, Emelie Schepps Märkta för livet och Sofie Sarenbrants Vecka 36. Kanske har jag bättre lycka med dessa.

IMG_3174.JPG

IMG_3173.JPG
/ Johanna

One thought on “Slutsummering sommarläsning

Leave a Reply

