Skrivrejs

Var inställd på att bli helt klar med manuset de här tre dagarna. Och jag har kommit en bra bit på väg. Logiska luckor har täppts igen, tonen har ändrats och språket har justerats. Men jag har inte kommit hela vägen genom manuset och det är smått frustrerande. Jag har ju varit så himla effektiv och jobbat från morgon till kväll (med paus för förflyttning och lite annat jox såsom inhandling av kräftor och tillbehör inför årets kräftskiva imorgon).

Men så slog det mig att det kanske inte är så konstigt ändå. Manuset är på knappt 400 sidor. För mig tar det drygt en dag att bara läsa 400 sidor. En och en halv dag om jag ska göra annat – exempelvis förflytta mig, handla, äta, etc. Så lägger vi på omskrivning av text plus omläsning av text – vissa kapitel har jag gått genom fler gånger under de här dagarna. Det tar sin lilla tid.

Men jag kämpar på. Jag ska orka i vart fall någon timme till och till min hjälp har jag obegränsade mängder av cola zero, denna himmelska dryck. Det har i vart fall varit fantastiska dagar, det där skrivlugnet har infunnit sig och jag har insett hur bra jag jobbar i det gröna. Radion, fågelkvitter, vindens sus och lövens rasslande får mina tankar att fokusera på det viktigaste. Det kan ha att göra med att min bok utspelar sig i allt det där gröna och skogen och vattnet har en central betydelse. Och idag har jag förflyttat mig från föräldrarnas kolonistuga ute i skogen till pojkvännens landställe. Landet och jag passar bra ihop och hoppas på lite skrivtid här ute imorgon innan gästerna kommer för efter det blir det fullt fokus på kräftätande, kvällsbad och fest.IMG_2227.JPGIMG_2230.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

/Heléne

6 thoughts on “Skrivrejs

  1. Wow, vilka härliga dagar! Och du verkar ha varit supereffektiv, 400s ÄR mycket text att jobba igenom! Så Cola light är din grej? Själv tillber jag Pepsi Max i skrivande stunder… 🙂

Leave a Reply

